Egy árulkodó jel, hogy nem tudatosan kezeled a pénzügyeidet

Fontos a pénzügyi tudatosság? Természetesen igen. Tanítják ezt az iskolában? Természetesen nem. Lemaradunk ennek az ismeretnek, képességnek a hiányában? Természetesen igen.

A pénzügyi tudatosság nélkül hátrányos helyzetbe kerül a pénztárcánk, a szabadidőnk és a jövőképünk is. Számos példát tudnék hozni a pénzügyi ismeretek hiányának káros következményeire. Ezek közül most egyre térnék ki részletesen ebben a cikkben: a székhelyre.

Székhellyel minden Magyarországon bejegyzett vállalkozásnak rendelkeznie kell, legyen az több száz főt foglalkoztató részvénytársaság vagy önfoglalkoztató egyéni vállalkozó. Én magam a kreatív iparágban dolgozok, marketing szakértő vagyok. És egyéni vállalkozó. Legtöbb szakmabeli társam szintén egyéni vállalkozó. Csináltam minap közöttük egy gyors közvélemény kutatást, kinek hol van a székhelye. Kivétel nélkül azt a választ kaptam, hogy a saját tulajdonú lakásában. És ez baj.

Természetesen elsőre ez tűnik a legegyszerűbbnek és a legolcsóbbnak. De ha alaposabban körbejárjuk a témát, rájövünk, hogy korántsem ez az ideális megoldás. Számtalan érv szól ellene:

  • bármikor megjelenhet a lakásunkon a NAV. Ez még akkor is kellemetlen lehet, ha hótiszta a vállalkozásunk,
  • mivel a lakásunkba van bejelentve a vállalkozásunk, így építményadó fizetésére vagyunk kötelezettek. Ennek összege kerületenként ill. helységenként változó, tipikusan 2000 Ft/m²/év körüli összeg,
  • amennyiben nem veszünk át egy hivatalos postai küldeményt, nagyon könnyen megszüntetésre kerülhet a vállalkozásunk adószáma.

És akkor lássuk, hogy milyen jobb megoldási lehetőségünk van, mint a magántulajdonú lakásunk székhelyként történő használata. A megoldás neve: székhelyszolgáltatás.

Javaslom, hogy amennyiben új témával találkozol, akkor először mindig annak jogszabályi hátterét járd körbe alaposan. Legyen az első lépés mindig a jogi kockázatok felmérése. A székhelyszolgáltatás jogszabály 2017-ben került megalkotásra, ez a 7/2017. (VI. 1.) IM rendelet. Rendet csinált egy korábban elég szürke és szabályozatlan területen. Jelenleg már a hatóságok által is teljesen elfogadott az, ha egy cég székhelyszolgáltatót vesz igénybe. Olyannyira, hogy a székhelyszolgáltatók közhiteles nyilvántartását a NAV vezeti.

Miért jobb a székhelyszolgáltatás, mint a lakásban lévő székhely?

  • A hatóságok egy esetleges helyszíni vizsgálat esetén a szolgáltatónál jelennek meg. Aki nálunk lényegesen profibban kezeli ezt a szituációt, valószínűleg nem az első eset lesz, hogy a NAV bekopogtat az irodájába.
  • Természetesen fel sem merül ilyen esetben az építményadó fizetési kötelezettség, hiszen a székhelynek semmi köze a lakásunkhoz.
  • Soha többet nem megy vissza hivatalos küldeményünk “Nem kereste” jelzéssel a feladóhoz.

Talán már kitaláltad: rendkívül jó véleménnyel vagyok a székhelyszolgáltatásról. Hosszú évek óta a Székhelyszolgáltatás 24 csapatának újlengyeli irodája a vállalkozásom székhelye. Így még az iparűzési adó fizetésére sem vagyok kötelezett.

Javaslom, hogy ismerd meg a székhelyszolgáltatás jogszabályt és olvasd át alaposan a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalon található információkat. Ha megértetted a konstrukció jogi és pénzügyi hátterét és jónak találod, akkor már csak egyetlen dolgot tudok mondani: hajrá!!!